7 de gen. 2017

MERESCUDA PAUSA - MERECIDA PAUSA




M'assec moltes vegades a tocar d'aquesta finestra del menjador, puix m'agrada veure el balconet amb el petit jardí de macetes desiguals. 

Hi veig buguenvíl·lees, geranis, cactus, heures menudes i policromies. 

També amb la vista més enllà hi veig passar el trànsit, amb les pauses dels semàfors,
tocs de botzines, algun crit. 

Malgrat el fred hi ha gent asseguda a la terrassa del bar dels xinesos; encara manté el nom de quan el van obrir uns catalans amb risc de batalla ja perduda. 

I els vianants: a la cantonada de la dreta unes dones grans fan una petita rotllana, la joveneta rossa passeja el gos. De l'estanc sempre entra o surt gent, alguns, neguitosos, el primer que fan és encendre la no-sé-quina cigarreta del dia i altres vianants corren de pressa ... A tots el temps se'ns menja i menjarà. 

Deixo de mirar per la finestra. 

En la llunyania del passadís, al rebedor -a les fosques, sí- se senten els copets de les teves culleretes i algun crit potent i sec que llences sense pausa, mentre a la resta de la casa tot és silenci, un silenci que es barreja amb flaires de la cuina entremesclats amb olors a suavitzant de rentadora. 

I torno a girar-me cap a la finestra, agafo aire. 

Ha estat una necessitat, m'havia de pausar ... 

... Merescuda pausa ... 
 

****************************************************** 

Me siento muchas veces junto a esta ventana del comedor, pues me gusta ver el balcón con el pequeño jardín de macetas desiguales.

Veo buganvillas, geranios, cactus, hiedras pequeñas y policromías.

También con la vista más allá veo pasar el tráfico, con las pausas de los semáforos,
toques de bocinas, algún grito.

A pesar del frío hay gente sentada en la terraza del bar de los chinos; todavía mantiene el nombre de cuando lo abrieron unos catalanes con riesgo de batalla ya perdida.

Y los peatones: en la esquina de la derecha unas mujeres mayores hacen un pequeño corro, la jovencita rubia pasea al perro. Del estanco siempre entra o sale gente, algunos, nerviosos, lo primero que hacen es encender el no-sé-qué cigarrillo del día y otros peatones corren deprisa ... A todos el tiempo se nos come y se nos comerá.

Dejo de mirar por la ventana.

En la lejanía del pasillo, en el recibidor -a oscuras, sí- se oyen los golpecitos de tus cucharillas y algún grito potente y seco que echas sin pausa, mientras el resto de la casa en absoluto silencio, un silencio que se combinan con aromas de la cocina entremezclados con olores a suavizante de lavadora.

Y vuelvo a girarme hacia la ventana, cojo aire.

Ha sido una necesidad, tenía que descansar ...

... Merecida pausa ...
 

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada