2 de set. 2011

Mumare - Mi madre

Mumare fa olor a aigua neta perfumada amb licors d’innocència...un elixir d’encanteri mediterrani mesclat amb fullaraca de tendresa humitejada per onades del pas del temps: llàgrimes d’enyor, llàgrimes d’espera, llàgrimes d’immens amor.

I contorneja els seus ulls, ara ja un poquet cansats, quan aspira les cendres vives de la melangia...i el seu esguard es perd amb les seves paraules dintre els records de tota la seva vida.

Llavors s’empara en aquella espelma invisible però ben encesa que sempre l’acompanya i li empeny el cor i la fa viure amb il•lusió, malgrat que les passes pel caminar del dia a dia esdevenen de vegades feixugues, cansades i lentes.

Però mumare sempre somriu endolcint els sospirs de les seves tristors aparents, a cavall dels secrets amagats entre els seus sentiments i cerca poder agafar l’espelma per sempre encesa dins el seu gran cor colpejat per l’absència; una absència ara perduda en la immensitat d’un cel cobert de núvols màgics engalanats d’un misteri de profunda religiositat.

I el seu somriure ens fa sentir a tots acompanyats -sabem que hi és- per aquesta espelma eternament encesa, que fon la seva cera per damunt la nostra existència i ens fa viure sentint-nos protegits i ferms, com un refugi on aixoplugar-nos cada vegada que ens trobem perduts i solitaris vianants de l’esdevenir de la realitat de la vida.


********************************************************************


Mi madre huele a agua limpia perfumada con licores de inocencia ... un elixir de hechizo mediterráneo mezclado con hojarasca de ternura humedecida por oleajes del paso del tiempo: lágrimas de añoranza, lágrimas de espera, lágrimas de inmenso amor.

Y contornea sus ojos, ahora ya un poquito cansados, cuando aspira las cenizas vivas de la melancolía ... y su mirada se pierde con sus palabras dentro de los recuerdos de toda su vida.

Entonces se ampara en esa vela invisible pero bien encendida que siempre le acompaña y le empuja el corazón y la hace vivir con ilusión, a pesar de que los pasos por el caminar del día a día se convierten a veces pesados, cansados y lentos.

Pero mi madre siempre sonríe, endulzando los suspiros de sus tristezas aparentes, a caballo de los secretos escondidos entre sus sentimientos, y busca poder coger la vela para siempre encendida en su gran corazón golpeado por la ausencia, una ausencia ahora perdida en la inmensidad de un cielo cubierto de nubes mágicas engalanadas de un misterio de profunda religiosidad.

Y su sonrisa nos hace sentir a todos acompañados -sabemos que está- por esta vela eternamente encendida, que funde su cera por encima nuestra existencia y nos hace vivir sintiéndonos protegidos y firmes, como un refugio donde guarecernos cada vez que nos encontramos perdidos y solitarios peatones del devenir de la realidad de la vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada